Шляхи розвитку пізнавальних інтересів школярів

Шляхи пробудження і розвитку пізнавальних інтересів школярів, створення захоплюючої ситуації на уроці фізики. Розглянемо питання про вимоги, яким повинен відповідати цікавий матеріал, щоб його використання дало міцний навчальний ефект. Цікавий матеріал повинен привертати увагу учня постановкою запитання і спрямовувати думку на пошук відповіді. Інколи для відповіді на запитання, що міститься в тексті, цікавий матеріал повинен вимагати досить поширених знань. Це спонукає учнів читати додаткову літературу, самостійно шукати відповіді за рамками підручника. При використанні цікавого матеріалу необхідно враховувати вікові особливості учнів і рівень їхнього інтелектуального розвитку. При виборі того чи іншого матеріалу вчителю слід враховувати захоплення та інтереси школярів. Використання захопленості вимагає мінімуму часових витрат, але по-винне внести яскравий, емоційний момент в урок. Місце цікавинок на уроці може бути різним. Часто доцільно використовувати їх при створенні проблемної ситуації: проведення цікавих дослідів, рух тіла вгору по похилій площині тощо. Повідомлення учням фактів, які вражають своєю несподіваністю, дивністю, невідповідністю попереднім уявленням. Оскільки творчі здібності розвиваються в процесі діяльності, то необхідно розробляти й удосконалювати різні види творчих завдань. Тому при організації уроку фізики на етапі мотивації навчальної діяльності учнів я застосовую різні засоби активізації пізнавальної діяльності, серед яких: уривки з оповідань, казки, вірші, загадки, незвичайні вправи. Як приклад, у 10 класі, при вивчені теми «Центр маси. Види рівноваги» пропоную відому вправу «Встаньте» [1]. При вивченні теми «Сила Архімеда» розповідаю учням історію «Еврика».

Немає коментарів:

Дописати коментар